Sunday, October 28, 2012

Siapakah dia?

.

Jom fikir2, 'apa yg kita selalu buat utk menhappykan diri kita?' Tgk movie ke, shopping ke, jumpa kawan ke, masak ke,...'Kalau kita tension, ataupun penat melakukan kerja, bagaimana cara kita take a break or release tension?'

Apabila musuh menghantar serombongan penari2 dan penyanyi2 yang cantik utk menghiburkannya bersama hadiah2 termasuk emas, intan, dan berlian, 'dia' menjawab: "Saya tidak tertarik dengan hiburan yang melalaikan. Kenikmatan bagi saya adalah apabila beramal ibadat, bukan melakukan maksiat"!!!!!!!!!!

Siapakah 'dia'?

Dialah..Sultan Muhammad Al-Fateh, penakhluk kota Konstanstinopal!

Isk, beza betul saya dgn dia. Selalu kalo nak 'enjoy', saya suka bawa yaya jalan2 ke tempat2 dia suka, mcm playground, shopping mall..seronok tgk dia happy berlari ke sana ke sini. Itu belum lagi dgn hiburan2 lain, tgk youtube la movie la..iskk..patutla terasa hidup ni biasa2 je..lain dgn Sultan Muhammad Al-Fateh, misi hidupnya besar, malah sentiasa beribadat kepadaNya.

Semoga sedikit sebnyk, ada yang kita boleh belajar dari kisah beliau. Semoga Allah merahmati Sultan Muhammad Al-Fateh dan tentera2nya yg hidup dan perjuangannya hanya utk Allah dan agamaNya.

0 comments

Post a Comment

About